Man, I'll put my money where my mouth is.

259691-132

Jag känner mig smutsig och vidrig idag. Ligger i sängen och känner hur känslorna bubblar inom mig. Utan tvekan skulle jag kunna dra täcket över huvudet, stänga av mobilen och sova hela dagen men jag har ett jobb att sköta, tyvärr. Att leva mitt liv är ingen billig historia. Jag är dyr i drift, och varenda penning behövs i min pluska inför min långa sjukskrivning. Trots en sjukskrivning som kommer göra mig några hantverkarhundringar fattigare så tänker jag inte lägga mitt liv som prinsessa på is. Jag har som tur är en bidragsgivare - mormor. Dags att dra på sig ett par slitna och inte allt för vackra arbetskläder och bege sig mot helvetets portar för att tjäna några slantar och spana på alla mina vackra födelsedagspresenter kanske? Att se mina presenter från mina givmilda och älskvärda parhästar kanske kan rycka upp mitt humör ett snäpp, eller kanske den goda maten jag ska inmundiga. Förhoppningsvis kommer jag att stråla innan kvällen är över.

Bring it

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0