I never thought you would be the one to play games the way you did.


Problem som är större än vem jag ska dra över efter krogen eller mina minnesluckor efter en natt av för många cocktails är ingenting jag delger er om. Däremot finns det ett stort samhällsproblem som egentligen inte borde få finnas; våldtäkter och alla problem kring att göra en anmälan.
Bara på två veckor har fyra människor av kvinnligt kön råkat ut för manligt överfall i min stad. Det är inte okej! Vi SKA kunna gå hem från krogen själva utan att behöva vara rädda eller behöva betala en okristlig summa pikudas för att färdas en kort promenad hem i taxi. Vi SKA kunna klä oss i det vi själva vill utan att det gör oss mindre värda vid en polisanmälan. Gör som jag, skriv under Vecko Revyns lista, och gör det omgående.

Bring it
Postat av: W

Desvärre gör listor ingen nytta. Handlig gör däremot nytta. En lista skrivs på, framförs till någon politiker och sedan läggs den undan och arkiveras i 10 år.



Nej fritt fram för användandet av tårgas och elpistoler för tjejer och då ska du se att det kommer bli annat i rutan ;-)

2008-06-26 @ 23:32:14
Postat av: Tila Tequila

Men varken en elpistol eller tårgas gör en förändring hos poliserna inne på stationerna. Det är hos dem det måste ske en förändring. Att offer inte ska bli åsidosatta eller misstrodda på grund av deras kläder.

2008-06-27 @ 01:05:31
URL: http://purebullshit.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0