If you're short on cash Im gonna pay your rent.


Vad är det för jävla samhälle vi lever i? Allvarligt? Nu ska vi inte bara vara rädda för att bli våldtagna, utan nu ska vi vara rädda för att bli ihjälslagna? Allt Polisen säger är att vi inte ska vistas på stationen under nattetid. Om vi inte ska gå hem ensamma och numera inte får ta bussen, hur ska vi då komma hem? Självklart finns alternativet svindyr taxi men alla ungdomar har inte råd. Vad hände med tjejtaxa? Och om vi ska åka taxi hem om kvällarna ska vi inte behöva bli nekade. Jag har ett flertal gånger blivit nekad att åka taxi hem för att taxichaufförerna anser att sträckan är för kort. Det är inte av lathet jag tar en taxi istället för att gå en promenad på tio minuter. Det är för att inte utmana ödet. Det här är sinnessjukt.

Bring it
Postat av: Cicci

Ja, men jag menar det. Att gå utanför dörren kommer väl bli den största skräcken inom några år?! Jag fattar fan inte vart det är påväg. Varför inte lära dessa ungdommar lite vett? Dem kommer ändå inte fatta om man skäller ut dem efter noter, sätt in dem eller något liknande. Någonstans måste det ju få ett slut, för annars kommer dessa att ta över hela jävla staden (dock tror dem redan att dem har det).

2008-09-10 @ 14:55:31
URL: http://takeashower.blogg.se/
Postat av: Sandra

Så jävla sjukt. Man gör bara inte så. Men det är alltid massa ungdomar, eller ja, ett gäng som alltid ska leka sig och vara coola och ska använda våld för att säga "det är vi som bestämmer och vi är bäst", haha yeah right. Jag har zero respekt för de.

2008-09-10 @ 22:51:45
Postat av: Tila Tequila

vem har respekt för våld? nu pratar vi inte bara om grov misshandel utan även om våldtäkt och om hur vi tjejer i den här staden snart har utegångsförbud efter att mörkret faller om det fortsätter så här.

2008-09-10 @ 23:31:15
URL: http://purebullshit.blogg.se/
Postat av: Sandra

Jojo, iofs. Mörket är hotande för tjejer, every time jag är ute på sena kvällar eller på natten så är man jäkligt rädd. Har to.m blivit jagad av en man och blivit iakttagen av en man också.. Det är sjukt att tjejer ska känna sig rädda och otrygga för att man inte vill bli våldtagen eller misshandlad.

2008-09-11 @ 22:33:14
Postat av: Tila Tequila

jag har aldrig varit rädd att vara ute i mörker, och är inte det nu heller. jag låter bara bli att utmana ödet. speciellt då min mamma betalar alla mina taxiresor.

2008-09-12 @ 10:28:01
URL: http://purebullshit.blogg.se/
Postat av: Sandra

Taxi är dyrt, men det är värt det. Det säger jag bara. Allt verkar händer när man åker kommunalt tycker jag iallafall..

2008-09-12 @ 15:31:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0