I wish I were a stranger, a dancer.


Det är bekvämt att ha städhjälp men jag blir just väldigt bekväm. För jag vet att när mormor entrar min lägenhet varannan vecka för att byta mina lakan (jag får inte tvätta dom själv av den enkla anledningen att jag aldrig byter lakan då) så tar hon med sig sina diskhandskar och drar fram dammsugaren samt dammtrasan. För en liten stund sen plingade hon på dörren med nya handdukar till mig. Förra veckan dök hon förbi med nya lakan och två nya huvudkuddar. Varje gång hon kommer förbi när jag är hemma bitchar hon om min skohylla som inte existerar och alla mina miljontals skor som ligger huller om buller på mitt hallgolv. Jag förstår inte varför hon inte bara köper någonting snyggt och praktiskt som jag bara får godkänna om hon får en hjärtattack varje gång. När jag flyttade in sa hon att hon inte skulle komma på besök innan jag inhandlade en skohylla men då jag tycker att sådana är fula har hon nu insett att hon inte har något val.. Jag håller henne kär ändå. Utan henne skulle jag inte ha ett dugg.

Bring it

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0