Poor little misunderstood baby.

Förut var det centrum som var den säkra delen av staden. Jag kände mig dock aldrig varken hotad eller rädd i ett av stadens mest segrerade område. Faktum är att jag kände mig tryggare där än vad jag gör nu, nere i centrum. Ännu en våldtäkt har skett i närheten av min adress. Vad fan är det som händer? Jag tycker att det känns fruktansvärt pinsamt att åka buss eller taxi hem efter jobbet eller efter ett par styrketårar. Helst av allt skulle jag vilja ha en alldeles egen livvakt som hämtade mig utanför det ställe där jag befinner mig på och följde med mig ända fram till min port och såg till att jag kom innanför min dörr. Ingen är arresterad, och ingen information om vad Polisen gör med sina resurser finns att hämta. Om det fortsätter i denna takt betyder det då att vi tjejer kommer få utegångsförbud så snart mörkret faller?


Bring it

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0